2013-11-16

Blodrött och dags-schema

Har riktig härlig blod-röd-färg på naglarna nu! Jag tröttnar ganska fort på nagelfärgen jag har så jag byter typ 1/vecka :) Dessutom växer mina naglar rätt fort (tror jag iallafall) så då passar det bra också att byta färg och samtidigt fila ner dom lite så dom håller sig i samma längd/form.

Tänkte ge er ett dags-schema om när jag äter och ungefär vad jag äter på en dag tillsammans med träning.
  • Frukost: Börjar med att jag går upp mellan kl.09:00-10:00 ungefär, sent jag vet men när man inte har något speciellt att gå upp till blir det så, höhö. Äter en mellan-stor frukost. Oftast äggröra, 2 wasa sport knäckebröd med bra pålägg.
  • Träning: Därefter drar jag till gymmet så jag är där ca 1h efter uppäten frukost. Både så jag slipper håll men också för att inte behöva ta något innan träning, spara in lite på kcal. Träningen tar mellan 1½-2h.
  • Återhämtning: Efter träning tar jag en banan och protein-shake.
  • Lunch: Jag äter sen lunch inom 1h-1½h efter avslutat träningspass för att fylla på rejält med energi. En stor del protein och sallad/grönsaker men också liten del kolhydrater för att kroppen ska orka och få bra chans att återhämta sig.
  • Mellanmål nr.1: Sen tar jag ett litet mellanmål ca 2-3h efter lunch. Det kan vara frukt, yoghurt eller wasa knäckebröd igen. Eventuellt blir det rester från lunchen men i mindre mängd, om jag inte väljer att ta det som middag.
  • Middag: Sen äter jag middag. Som jag sa innan, kanske tar rester från lunchen eller något annat som är lätt och protein-rikt. Mycket grönt på kvällen så jag håller mig ren och lätt på kvällen. alltså inga kolhydrater helst.
  • Mellanmål nr.2: Sista målet, som jag oftast tar, är frukt eller frysta hallon 1-2h innan läggdags.
Ett litet hum om hur en dag ser ut för mig i "tränings-rutin" och kost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar!